ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ

Μία σχέση με τον άνθρωπο που κρατάει χιλιετηρίδες



Διαθρεπτική Αξία και Ευεργετικές Ιδιότητες στην Υγεία


Το αλεύρι δίκοκκου σιταριού παρουσιάζει μια ευρύτατη γκάμα οφελών στην υγεία του ανθρώπου. Αρχικά παρατηρείται πως η κατανάλωση αυτών των προϊόντων επιφέρει καλύτερες τιμές γλυκόζης σε διαβητικούς ως απόρροια της περιεκτικότητας του σε ανθεκτικό άμυλο και ευεργετικούς υδατάνθρακες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης η πλούσια περιεκτικότητα του σε φυτικές ίνες είναι ικανή να βελτιώσει τις τιμές των λιπιδίων στο αίμα μας και να βοηθήσει σημαντικά άτομα με προβλήματα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων μειώνοντας αισθητά και την LDL (κακή) χοληστερόλη του αίματος.

Αναφορικά με τις πρωτεΐνες του αλεύρου παρατηρούμε πως αυτές είναι ιδιαίτερες στην πέψη σχετικά με τα κοινά άλευρα γεγονός που οδηγεί σε εύκολη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών ενισχύοντας το ανοσοποιητικό και τη λειτουργία του εντέρου χωρίς αίσθηση “φουσκώματος” και δυσφορίας, ωστόσο δεν συνίσταται για κατανάλωση από άτομα με δυσκολία πέψης και ανοχής της γλουτένης (κοιλιοκάκη).



Το αλεύρι αυτό είναι φτωχή πηγή λίπους και νατρίου οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή αρτοσκευασμάτων κατάλληλων για διατροφή, διαχείριση βάρους και αδυνάτισμα. Όσον αφορά τα ιχνοστοιχεία και τις βιταμίνες που περιέχει αξίζει να τονίσουμε την υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β ενισχύοντας το νευρικό μας σύστημα και τη μνήμη μας, την ανάπτυξη του σώματος μας, την καλή λειτουργία του αίματός μας καθώς και την βελτίωση του μεταβολισμού μας (ρόλος νιασίνης).





Γιατί πρέπει να καταναλώνω προϊόντα δίκκοκου σίτου;


  • Βελτιώνω τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μου ιδιαίτερα εάν πάσχω από διαβήτη τύπου ΙΙ
  • Ενισχύω το ανοσοποιητικό μου και την λειτουργία των εντερικών μου λαχνών
  • Μειώνω τα επίπεδα χοληστερόλης, LDL και τριγλυκεριδίων στο αίμα μου
  • Αυξάνω την πρόσληψη φυτικών ινών στο έντερο μου και αντιμετωπίζω τον κίνδυνο εμφάνισης φλεγμονωδών νόσων εντέρου και καρκίνου παχέος εντέρου
  • Βελτιώνω το μεταβολισμό μου λόγω των αυξημένων καύσεων που προσφέρει το ανθεκτικό άμυλο του αλεύρου στο πεπτικό μου σύστημα
  • Βελτιώνω την λειτουργία του αιμοποιητικού μου συστήματος προσλαμβάνοντας σίδηρο, μαγνήσιο και βιταμίνες Β
  • Απολαμβάνω άφοβα τα αρτοσκευάσματα μου χωρίς το φόβο των θερμίδων και των “κακών” λιπαρών
  • Καταναλώνω ελάχιστες ποσότητες νατρίου προστατεύοντας την αρτηριακή μου πίεση